T.C.
RİZE BELEDİYESİ
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE
1- (1) Bu
yönetmelik Rize Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü’nün görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacıyla
hazırlanmıştır.
Kapsam
MADDE
2- Bu yönetmelik
Rize Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü'nün görev, yetki ve sorumlulukları ile
çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- Bu
Yönetmelik Fen İşleri Müdürlüğü’nün görev ve çalışma esaslarını düzenlemek
için; 13 Temmuz 2005 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren,
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15/b maddesine dayanarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE
4- (1) Bu
yönetmelikte geçen;
a)Belediye :Rize Belediyesi’ni,
b)Başkanlık :Rize Belediye Başkanlığı’nı,
c)Başkan :Rize Belediye Başkanı’nı,
ç)Başkan Yardımcısı:Rize Belediye
Başkan Yardımcısı’nı,
d)Meclis :Rize Belediye Meclisi’ni,
e)Encümen :Rize Belediye Encümeni’ni,
f)Müdürlük :Fen İşleri Müdürlüğü’nü,
g)Müdür :Fen İşleri Müdürü’nü,
ğ)Personel :Fen İşleri
Müdürlüğü’ne bağlı çalışanların tümünü
h)Yönetmelik :Fen İşleri Müdürlüğü’nün Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni
ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5- (1) Rize Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü, tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve
eylemlerde şeffaflık,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda
yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde
katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette
eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının
kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve
anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,
temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat Yapısı
Teşkilat
yapısı
MADDE
6- (1)Fen İşleri
Müdürlüğü;
a) Müdür,
b) Memurlar,
c) Sözleşmeli Personel,
ç) Büro Personeli’nden oluşur,
(2)Müdürlüğün Teşkilat Yapısı
a)Fen İşleri Servisi,
b)Asfalt Servisi,
c)Elektrik Servisi,
Alt birimlerinden oluşmaktadır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki Ve Sorumluluklar
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 7- (1) Fen İşleri Müdürlüğü görev, yetki ve sorumlulukları;
a) Yapılması planlanan işlerle
ilgili ihale çalışmalarını yürütmek,
b) Kontrolörlük
hizmetlerini yapmak, hak ediş ve kesin hesaplarını düzenleyerek işlemleri sonuçlandırmak,
c) İhale edilmiş işlerin geçici ve kesin kabullerini yapmak, iş bitirme ve iş deneyim belgelerini
tanzim etmek,
ç) Belediye sınırları içerisindeki meydan, bulvar, cadde ve yolları yapmak,
yaptırmak, bakım ve onarımlarını sağlamak,
d) İhtiyaç duyulan alanlarda istinat ve taş duvarlar yapmak,
e) Belediye sınırları içerisindeki yollarda bordür ve tretuvar çalışmalarını
yapmak ve yaptırmak,
f) Belediyenin görev ve yetki alanına giren yollarda bordür ve tretuvar
çalışmalarını yapmak ve yaptırmak,
g) Vatandaş müracaatlarını yerinde tetkik etmek, değerlendirmek ve
sonuçlandırmak,
ğ) Belediye sınırları içerisindeki mahallelere ait asfalt yolların bakımı ve
onarımını yapmak,
h) Belediye sınırları içerisindeki mahallelere ait yeni açılacak yolları
belirleyerek yapımını sağlamak,
ı) Kamu kurum ve kuruluşlarından gelen taleplere, müdürlüğün yürütmekte olduğu
çalışmalar dâhilinde yardımcı olmak,
i) Başkan ve bağlı olduğu Başkan Yardımcısının vermiş olduğu diğer iş ve
işlemleri mevzuat hükümleri çerçevesinde yapmak.
Müdür’ün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE
8- (1) Fen İşleri Müdürü;
a) Müdürlüğün görev alanına giren bütün konularda
personel ile ilgili gerekli görevlendirmeleri yapar,
b) Faaliyetlerini
denetler, günlük, haftalık, aylık, yıllık çalışma programı hazırlar,
c) Müdürlük
personelinin performans durumunu izler, değerlendirir ve gereğini yerine
getirir,
ç) Müdürlüğün
çalışmaları ile ilgili personel ile bilgilendirme ve danışma toplantıları
düzenler,
d) Personelin yıllık izin, rapor, doğum
ve ölüm izinlerinin takibi yapar,
e) Nöbetçi personel listesi hazırlayarak, onaylar
ve takibini yapar,
f) Müdürlüğün
stratejik planlarını, performans programlarını, bütçe taslağınını ve faaliyet
raporlarını hazırlar,
g) Harcama
yetkilisi olarak bütçe ödeneklerinin mevzuata uygun olarak kullanılmasını
sağlar,
ğ) Vatandaşın
yazılı veya sözlü şikâyet, istek ve taleplerini değerlendirir,
h) Müdürlüğü
ilgilendiren konularda gerekli bilgi akışını sağlayarak, Başkanlık makamından
aldığı talimatları yerine getirir,
ı) Başkanlık makamı
tarafından talep edilen bilgi, belge ve raporları hazırlar,
i) Yatırımların
izlenmesi ve bu yatırımların; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, Genel ve Teknik
Şartnameler ile Muayene Kabul ve Kontrol Yönetmeliğine, diğer yasal mevzuata ve
iş programına uygun şekilde yürütülmesini sağlar,
j) Belediyemiz istek ve şikâyet hattından
gelen talepleri değerlendirerek, gereğini yerine getirir,
k)Cumhurbaşkanlığı
İletişim Merkezi üzerinden gelen istek ve şikayetleri değerlendirerek
sonuçlandır,
l) Kendisine bağlı
olan görev yerlerinde işlerin etkin, sağlıklı ve mevzuata uygun bir şekilde
planlanmasını ve yürütülmesini sağlar,
m)Kendisine bağlı teknik
personelin, şantiyelerin, ekip ve işçilerin görev dağılımı ve iş programını
yapar, uygulamayı denetlemek ve ekiplerin uyum ve eşgüdüm içerisinde verimli ve
ekonomik bir şekilde çalışmalarını sağlar,
n) Başkan veya
bağlı olduğu Başkan Yardımcısı tarafından mevzuata uygun verilen diğer
görevleri yapar.
Fen İşleri Servisi’nin görev,
yetki ve sorumlulukları
MADDE
9- (1) Fen İşleri Servisi’nin görev, yetki ve sorumlulukları;
a) Müdürün
talimatları doğrultusunda stratejik plan, yatırım ve çalışma programı,
performans programı ve birim faaliyet raporunu hazırlamak, otomasyon sistemi
üzerinden veri takip ve kayıt işlemlerini yapmak,
b) Satın alma ve ihale servisiyle
koordinasyon halinde ihale işlemleriyle ilgili proje ve etüt, ihale işlem
dosyasını hazırlamak, ihale işlemlerini yürütmek, işlerin yönetmelik ve
şartnamelere uygun yapılmasını kontrol etmek,
c)
Yapım
İşlerine ait hak ediş ve kesin hak edişleri düzenlemek,
ç) Gelen giden evrak takibini yaparak
yazılı ve dijital ortamda arşivlemesini yapmak,
d) Müdür tarafından havalesi yapılan evrakın
ilgililere tebliğini sağlamak,
e) İhtiyaç duyulan alanlarda istinat
duvarı ve taş duvar çalışması yapmak,
Asfalt
Servisi’nin görev, yetki ve
sorumlulukları
MADDE 10- (1) Asfalt Servisi’nin görev, yetki ve
sorumlulukları;
a) Belediye sınırları dahilinde bulunan yolları düzenli
olarak kontrol ederek, bakım ve onarım gerektiren alanlar için yıllık program
hazırlayıp, malzeme talebinde bulunmak,
b) Asfalt kaplama ve alt zemin mekanik dolgu serilmesi
işlemlerinde koordinasyon sağlamak,
c) Yılsonu
hedeflerini değerlendirerek raporlamak,
ç)İstek ve şikayetleri değerlendirerek
çözüme ulaştırmak.
Elektrik Servisi’nin görev, yetki ve
sorumlulukları
MADDE
11- (1) Elektrik Servisi’nin görev, yetki ve
sorumlulukları;
a) Belediye
sınırları içerisinde bulunan tüm alanlarda aydınlatma ve enerji ile ilgili tüm
teknik işleri tamir, bakım, yenileme ve yapma işlemini takip eder,
b) Belediye
sınırları içerisindeki yol, meydan ve kavşakların aydınlatma çalışmalarını
yapmak,
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İşbirliği ve
Koordinasyon
Müdürlükler
Arasında İşbirliği
MADDE 12-(1) Fen İşleri Müdürlüğü,
Belediye birim Müdürlükleri, gerçek ve tüzel kişiler, Kamu Kurum ve
Kuruluşlarıyla işbirliği ve koordinasyon içerisinde çalışır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan
haller
MADDE 13- (1)
Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili diğer mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 14-(1)
Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Kanunun 18/m bendi gereği Rize Belediye Meclisi’nin
onayından itibaren yayımlandığı
tarihte
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15-(1)Bu
Yönetmelik, 5393 sayılı Kanunun 18/m bendi gereği Rize Belediye Meclisi’nin
onayından itibaren yayımlandığı
tarihte
yürürlüğe girer.
MADDE 16-(1)Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.